Нещодавно Святіший Отець представив усій Вселенській Церкві нове Апостольське повчання Amoris laetitia ("Радість любові"). У всіх Церквах світу дискутують про цей церковний документ. Існує багато запитань як до самого його тексту, так і про те, яким відтепер повинно бути душпастирство родини.
Сказав Глава і Отець УГКЦ Блаженніший Святослав під час представлення післясинодального Апостольського повчання Папи Франциска «Amoris laetitia» (Радість любові) 10 червня в Патріаршому домі у Львові. Захід відбувся з ініціатви Комісії УГКЦ у справах родини та Інституту родини та подружнього життя УКУ.
Глава Церкви запропонував застановитися над тим чому Папа Франциск сконцентрував свою увагу на проблематиці родини, розповів яким чином відбувалися Папські Синоди на цю тему та проаналізував текст документу.
Як новообраний Глава УГКЦ Блаженніший Святослав вперше взяв участь в роботі Папського Синоду восени 2011 року, який скликав ще Папа Венедикт XVI. Він був присвячений темі «Нова євангелізація». «Ця тема для тодішнього Понтифіка була важлива, адже вже тоді він усвідомлював те, як в сучасному світі голос християнських спільнот слабне і стає нечутним, - продовжив Предстоятель УГКЦ. - Європа стала дехристиянізуватися. Батьки, які є християнами, перестають хрестити дітей. Тож Папа тоді закликав всю Церкву до «нової євангелізації» християнських країн, які втрачають первісну життєвість, свіжість християнського життя». Таким чином, на Синоді обрали групу, яка продовжила працю над цією проблематикою - Постійну раду Папського Синоду.
Варто зазначити, частина членів цієї Ради обирається таємним голосуванням, а частину Папа призначає особисто своїм декретом. Очільника УГКЦ Папа призначив окремим декретом, як представника від Східних Католицьких Церков. Тож Рада ретельно працювала над даним питанням за участю експертів в цій ділянці.
«У питаннях, які ставив перед собою Папа Венедикт XVI, йшлося про те, що в світі загублений давній механізм передачі віри. І дуже глибоку кризу сьогодні переживає родина. Колись в родині передавався, найперше, християнський досвід, який ми вчилися від бабусів і дідусів, що були для нас «живими енциклопедіями», а зараз - цього вже немає», - зауважив він. Багато дідусів і бабусів доживають свого віку в будинку престарілих, а діти часто ростуть без батьків.
Дана робоча група підготувала вже новому Папі Франциску постсонадальний лист про «нову євангелізацію», яку він переназвав на «Evangelii Gaudium» (Радість Євангелія). Згодом відбувався двоетапний Папський Синод – Надзвичайний і Звичайний. Це було необхідно для того, аби не тільки залучати до дискусії єпископів-делегатів, а й все церковне тіло (тих, хто живе подружнім життям). Незабаром було проведено анкетування по всіх єпископських конференціях світу, заради виявлення нагальних родинних питань.
У жовтні 2015 року відбувся Звичайний Папський Синод, в підсумковому документі якого йшлося про те, що ніхто немає наміру змінювати вчення Католицької Церкви про подружжя і сім’ю. Бо єпископи, як наслідники апостолів, не є господарями Божої істини, а є Його слугами. «Стало зрозуміло, що інституція сім’ї в глобальному вимірі є у великій небезпеці. У модерному світі сім’я знаходиться під великою атакою сучасних культурних стереотипів. Нові ритми життя спричинюють те, що люди швидко рухаються і їм немає часу навіть впродовж дня зустрітися одне з одним. Існує велика самотність тих, хто постійно кудись поспішає, заробляє і споживає. Немає часу не лише на себе, а навіть для того, щоб любити. До того ж, культурні елементи руйнують сімейний ритм і породжують нові ідеології. Зокрема, ідеологію гендеру, яка пропагує, що сім’я не є інституцією необхідною для приватного блага і щастя», - наголосив Блаженніший Святослав.
Як в таких обставинах Церква повинна захищати сім’ю? «Як колись в Україні сім’я врятувала Церкву, так і тепер святим обов’язком Церкви є врятувати сім’ю», - додав він. За словами Глави Церкви, попри те, що світ має нові засоби спілкування, які пов’язують світ в «одне глобальне село», людина є дуже самотньою. Але ту самотність можна подолати, «завдяки родині, сім’ї та іншій особі, яку Бог створив саме для тебе». «У своєму Апостольському повчанні Папа прагнув проголосити сучасному світу Євангеліє подружнього життя. Бо сім’я – не інституція минулого, а вона життєвоважлива і необхідна для сучасної людини», - підсумував Глав Церкви.
Департамент інформації УГКЦ