Починаючи від свят Богоявлення (Хрещення Господнього ) Церква готувала своїх вірних до святкування світлого Воскресіння Господнього, подавала різні Євангельські науки, поради, приклади, щоб розбудити у душі та серці кожної людини бажання зустрічі з Господом на прикладі, Закхея, смиренної та щирої молитви без осудження інших осіб в притчі про митаря та фарисея, щирого сердечного покаяння на прикладі блудного сина, а в часі Великого посту постом та молитвою скріпити свою волю. За посередництвом святих Таїнств Сповіді (покаяння) та Причастя - вмерти для гріха, а бути живими для Бога в Ісусі Христі та зустрітись з ним прийнявши його в святому причасті. Особливим періодом в духовному відродженні християнина є роздумування та розважання над страстями, терпіннями, які добровільно прийняв на себе наш Спаситель та завершенням їх Спасительною і Відкупительною жертвою на Хресті.

Весна принесла радість зустрічі з великим Християнським святом Воскресіння Христового –Великоднем. Є багато гарних свят в історії розвитку людства, але в цей день є окремим рядком у списку християнських і світських свят, як день всепрощення і торжества доброго початку на землі.

Не обминуло це світле свято і ув’язнених та засуджених  осіб які утримуються у слідчому ізоляторі.

Адже місця позбавлення волі, як би вони не називалися (в'язниці, виправно-трудові колонії, виправні колонії, пенітенціарні установи), є тим інститутом, без якого не може існувати жодна держава в світі. Але вони не існують самі по собі, вони є частиною соціального, економічного, політичного і морального устрою держави.

Дати особам, позбавленим волі, освіту, спеціальність, роботу, можливість виправитися — таке завдання реалізує державна кримінально — виконавча служба області, яка звіряє свою роботу з вимогами європейських стандартів.

Місця позбавлення волі, як би вони не називалися (в'язниці, виправно-трудові колонії, виправні колонії, пенітенціарні установи), є тим інститутом, без якого не може існувати жодна держава в світі. Але вони не існують самі по собі, вони є частиною соціального, економічного, політичного і морального устрою держави.

 

У 2007 році спільними зусиллями Чортківського слідчого ізолятора УДДУПВП у Тернопільській області та Української Греко-Католицької церкви було збудовано храм Святого Апостола та Євангелиста Івана Богослова для задоволення релігійних потреб засуджених. Духовно-просвітницька робота священнослужителів із засудженими – невід’ємна складова процесу їхнього виправлення та повернення у суспільство. Участь засуджених у відвідуванні заходів релігійного характеру є винятково добровільною справою, і зараз можна впевнено говорити про позитивні досягнення та перспективи на шляху до духовного відродження засуджених.

У Хрестопоклінну неділю в Євангелії на Літургії чуємо такі слова: «Коли хтось хоче йти за мною, хай зречеться себе самого, візьме на себе хрест свій і йде слідом за мною. Бо хто хоче спасти свою душу, той її погубить; а хто погубить свою душу мене ради та Євангелії, той її спасе» (Мк. 8, 35-36).

Як це, зректися себе?  

Христос не вимагає від нас зректися того, ким ми є, але вимагає зректися того, ким ми стали. Всі ми створені Богом добрими, але через гріх можемо стати поганими і злими.

В’язень – це людина, яка відбуває (покутує) кару за погані вчинки. І дуже часто такі люди почуваються самотніми у своїх стражданнях.

 

«Хресна дорога» - це Богослуження, що спонуває нас до глибокої  призадуми над терпіннями Ісуса Христа в часі шляху від дому Пилата до гори Голгофа, що поблизу Єрусалиму. Оскільки не кожен може відвідати це місце терпінь, церква закликає нас духовно переживати 14 умовних зупинок (стацій) Страждального Христа, які також нагадують нам  і наші щоденні терпіння. Тож йдімо за нашим Спаситилем,  переживаймо разом з Ним, візьмімо приклад до наслідування і відчуймо цю велику і безмежну любов, любов Бога до людей.  Стараймося відчути Його терпіння і біль. Усвідомлюємо, що Він з любові до нас   прийняв на Себе таку страшну кару, щоб так спасти нас від гріха й від вічної кари в пеклі. Тому серце наше м’якне й розпалюється любов’ю до Ісуса Христа.