Курси з Етики родинного життя. Друк
В приміщені єпархіального управління протягом 14 – 16 березня були проведені перші заняття із курсу лекцій «Етика родинного життя» для катехитів та вчителів християнської етики. Метою цих курсів є поглибити знання щодо поняття сім’ї, родини, подружжя…, щоб на відповідному рівні подати для молоді основні принципи та засади християнського та морального життя і правильний підхід для побудови міцної християнської родини. Вступні лекції з предметів: філософія любові та етичний персоналізм провели пан Юрій Підлісний директор інституту Християнської Родини при УКУ та пан Володимир Турчиновський доктор філософії в УКУ.

Пан Юрій у своїх лекціях подав нам базові поняття любові як онтологічної реальності, як певної системи з її багатовекторністю стосунків, які творять певну ієрархічну структуру цінностей. Базовим елементом особистісних стосунків являється адекватне ставлення до об’єкта як до людини – люби ближнього як самого себе. Любов – відповідь на цінність яку має в собі об’єкт, повинен бути кредит довіри з одного боку і бути достойним любові з іншого.
В площині подружньої любові любов набирає свого сенсу лише в взаємному даруванні одне одного, коли об’єкт мого враження являється як цінність, яку хочеться зберегти та в деяких випадках вдосконалити. Подружня любов це дар по своїй суті, який не вимагає взаємності, оскільки в понятті дару існує розуміння чистого дару як такого в своїй суті, тобто дарування себе як тотальна цілісність без залишку за просто так.

А пан Володимир у своїх викладах подав нам розуміння людини як особи і проблеми які повстають на основі неправильного розуміння моральної свободи в персоналістичному форматі, де людський фактор «я хочу» не тільки акумулює егоїстичні тенденції суспільного життя людини як особи суспільної, але в егоїстичному «я хочу» намагається підпорядкувати собі світ і над ним панувати, що призводить до панування над своїм життям та його самознищення, оскільки людина зациклюється на своєму «Я», а Бог як мета перестає існувати. Нажаль така тенденція мислення досить поширена на заході Європи та США, де метою людського життя є лишень дочасне тілесне задоволення. Інша модель людського життя як особи свобідної, пан Володимир Турчиновський подав в контексті любові і дару, яка відкривається та розвивається лише на особовому рівні, де кожна людина є унікальною автентичною особою зі своїм самобутнім способом мислення та життя.

Підготував ліц. Володимир Білінчук

Прес-секретар Бучацької єпархії УГКЦ